نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شد

نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و گفت: در بهار سال 1401 نرخ بیکاری اصفهان حدود 12.6 درصد بود و این نرخ در بهار 1402 به 9.2 درصد رسید.

میثم مداحی در نشست خبری با بیان این که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان 359 خدمت ارائه می کند افزود: رسیدگی به پرونده دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف، بازرسی از کارگاه های فعال برای حُسن اجرای قانون کار و ایمنی کارگاه ها و همچنین پوشش بیمه بیکاری از جمله خدمات این اداره کل در حوزه روابط کار است.

وی با اشاره به این که پارسال بیش از 34 هزار پرونده دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان بررسی شد گفت: علت طرح این تعداد پرونده دادخواست دعاوی به دلیل صنعتی بودن اصفهان، تعداد زیاد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی و همچنین بی اطلاعی جامعه کارگری و کارفرمایی از قوانین است و در حال حاضر بیش از 120 هزار کارگاه مشمول قانون کار و بیش از یک میلیون و 200 هزار بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: این اداره کل برنامه های آموزشی و مشاوره های رایگان متعدد برای کاهش پرونده دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی به هیات‌های تشخیص و حل اختلاف برگزار کرده است.

مداحی در ادامه گفت: صدور و ابطال پروانه دفاتر کاریابی خارجی از ابتدای امسال به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها تفویض شده است.

خبرنگار روزنامه اطلاعات اصفهان –  محمدرضا کلاهدوزن  1402/06/05

 

درباره ی امیر

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

وزیر امورخارجه تکلیف مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را روشن کرد!

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش عمان در تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *