یک میلیون دانش آموز اصفهانی به مدرسه می روند

با آغاز سال جدید تحصیلی

یک میلیون دانش آموز اصفهانی به مدرسه می روند

سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از یک میلیون دانش آموز اصفهانی و 110 هزار معلم، سال جدید تحصیلی را از ابتدای مهرماه در بیش از 5600 مدرسه استان آغاز خواهند کرد.

 

محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری افزود: در سال جدید تحصیلی، بیش از نیمی از جمعیت دانش آموزان استان اصفهان در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان این که امسال توجه ویژه ای به مدارس دولتی عادی خواهد شد گفت: در این رابطه معلمان منتخب و شاخص در استان اصفهان موظف شده اند بیش از نیمی از ساعات موظف خود را در مدارس دولتی عادی تدریس کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همچنین شاداب سازی، تعمیر و تجهیز و برگزاری کلاس های تقویتی، فوق برنامه و پیشرفته در مدارس دولتی نیز توجه و برنامه ریزی شده است.

ابراهیمی در ادامه، یکی از چالش های آموزش و پرورش استان اصفهان را کمبود فضای آموزشی در شهر اصفهان و همچنین شهرهای بزرگ و به دلیل مهاجرت پذیری استان، فرسودگی مدارس و همچنین فرونشست زمین بیان کرد و گفت: فرونشست زمین در منطقه شمال شهر اصفهان و همچنین شهرستان های شمالی استان همچون بُرخوار و شاهین شهر و میمه سبب شده تا تعدادی از مدارس این مناطق یا به طور کلی و یا بخشی از آنها از چرخه استفاده خارج شوند.

وی در عین حال افزود: سرمایه گذاری و اهتمام دولت به ساخت مدرسه  و همچنین ساخت مدرسه توسط نیکوکاران نسبت به گذشته بیش از 2.5 برابر رشد کرده به نحوی که تعداد زیادی مدرسه دولتی، خیر ساز و مشارکتی در حال ساخت است که این مدارس در سال های آینده افتتاح و بخشی از کمبود فضای آموزشی در استان رفع خواهد شد.

 

 

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

وزیر امورخارجه تکلیف مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را روشن کرد!

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش عمان در تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *