پالایشگاه اصفهان سودآورترین شرکت پالایشی بورسی کشور شد

  • این موضوع خالی است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #1079
    آسمان آبی
    مدیرکل

    مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان برای نخستین بار به عنوان سودآورترین شرکت پالایشی بورسی کشور معرفی شد.

    دکتر محسن قدیری با اشاره به گزارش عملکرد پالایشگاه اصفهان در زمینه سودآوری به عنوان یک شرکت بورسی افزود: این شرکت در  9 ماهه امسال موفق به کسب 26 هزار میلیارد تومان سود خالص شده است.

    وی افزود: سود هر سهم در این دوره نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته 173 درصد رشد داشته است. پالایشگاه اصفهان با این میزان رشد در بین شرکت‌های پالایشی و نفتی پذیرفته شده در بورس، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

    مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اضافه کرد: برغم یکسان بودن روند کاهشی، تفاوت نرخ نفت خام با نرخ فرآورده‌‌های نفتی (Crack Spread) بین شرکت‌های پالایشی که به زیان شرکت‌هایی همانند پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تبریز در مقایسه عملکرد 3 ماهه سوم سال جاری با 3 ماهه سوم سال گذشته منجر شده است، شرکت پالایش نفت اصفهان در این دوره در سود ناخالص 40 درصد نیز رشد داشته است.

    قدیری گفت: بازده شرکت پالایش نفت اصفهان به نسبت سرمایه اولیه از ابتدای بورسی شدن و از 14 سال گذشته بهترین عملکرد را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: همه این دستاوردها به همت کارکنان خدوم و زحمتکش به ویژه هیات مدیره و مدیران و روسای شرکت به واسطه حُسن تعلق خاطر به شرکت پالایش نفت اصفهان به دست آمده است.

    اصفهان –  خبرنگار اطلاعات محمدرضا کلاهدوزان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.