آموزش هیپنوتیزم بالینی

آموزش هیپنوتیزم بالینی

 كوریدون هاموند  ترجمه: دكتر رضا جمالیان

 قطع وزیری، 400 صفحه، چاپ دوم  1394

قیمت: 100،000 هزار تومان.

درمان هیچ‌گاه منحصر به یک یا دو شیوه نبوده است. پیوسته روش های جدیدی به آن افزوده می‌شود. روش های درمانی كهن به سبک های جدیدی مطرح می‌شوند. هیپنوتیزم یكی از این موارد است. متاسفانه برای عده‌ای در حد كارهای نمایشی و حتی فریبكاری تصور شده است. به واقع ابزار مفید و موثری است در کاستن درد و رنج بیمار. معمولا در جراحی‌ها، عادات تنشی، اضطراب ها، اختلالات جسمی و نظایر آن استفاده می شود.

هیپنوتیزم در پی القای تغییر در توجه است. سپس تغییر در حس و ادراک، هیجان و رفتار، و تفکر و شناخت است. کاربردش منحصراً در مداخلات بالینی زمینه‌های پزشکی است. در جراحی‌ها مانند دندان‌پزشکی، زنان و زایمان و نظیر آن کاربرد دارد. به گونه ای که موجب کاهش عوارض ناشی از بیهوشی می شود. پس از عمل جراحی باعث تسریع در طی دوران نقاهت استفاده می‌شود.

تاثیر خود را در درمان اختلالات روان‌تنی به خصوص سردردها، روده تحریک‌پذیر، آسم، بیماری های پوستی و اعتیاد نیز نشان داده است. ‏پزشکی مدرن با به خدمت گرفتن این دانش، می‌كوشد سلامت جسم و روان انسان ها را ارتقا بخشد.

این كتاب سوای چند مقدمه از مولف و مترجم  در نه بخش زیر تنظیم شده است.

بخش اول: چند مطلب مقدماتی و پایه‌ای. بخش دوم: موضوعات پایه‌ای و علمی. بخش سوم: روش های القای خلسه. بخش چهارم: فرمول‌بندی تلقینات هیپنوتیزمی. بخش پنجم: روش های كندوكاو ناخودآگاه. بخش ششم: سیر قهقرایی در زمان. بخش هفتم: روش های تقویت عزت نفس (تقویت ایگو). بخش هشتم: راهكارهای هیپنوتیزمی برای مقابله با درد. بخش نهم: تكنیك‌ها و استعاره‌های اختصاصی.

اهمیت این كتاب در این است كه برای استفاده عمومی قابل استفاده است. همچنین متن درسی درمانگران و مدرسان هیپنوتیزم بالینی در دانشکده‌های مختلف است. از جمله پزشکی، روان‌شناسی، دندان‌پزشكی و مددکاری. با گردآوری مطالب و ماخذ گسترده علمی در انجمن هیپنوتیزم بالینی آمریکا صورت گرفته است.

این انجمن بزرگترین نهاد تخصصی غیر دولتی آمریکا در زمینه آموزش هیپنوتیزم است. کتاب حاضر یک منبع آموزشی جامع در زمینه روش ها و نحوه درمان با هیپنوتیزم است. هدف این کتاب تدوین آموزش کاربردی است.

——————————–

جهت سفارش کتاب با تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید

تلفن دفتر سرپرستی روزنامه اطلاعات اصفهان 32224001 031

مدیر فروشگاه کتاب روزنامه اطلاعات اصفهان  09131679125

تماس با ما از طریق  “اینستاگرام”  و “بله” و “ایتا” 

سفارشات به صورت تلفنی پذیرفته می شود.

🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

بازی‌‏ درمانى

بازی‌‏ درمانى گرد آورى:  گارى. ل. لند رث ترجمه: دكتر خديجه آرين وزيرى، 184 صفحه، چاپ یازدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *