اجرای 25 برنامه برای جلوگیری فرونشست زمین در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان این که آبخوان حوضه آبریز زاینده رود با کسری قابل توجهی روبرو است گفت: علت فرونشست زمین در اصفهان کاهش ذخیره این آبخوان است.

استاندار اصفهان

سیدرضا مرتضوی در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان افزود:
در گام نخست باید روند کاهش ذخیره آبخوان حوضه آبریز زاینده رود متوقف شود و در گام دوم باید به سمت احیای آن حرکت دهیم که در این رابطه به صورت همزمان ۲۵ برنامه همچون تامین آب، کاهش مصرف، بهروه وری بیشتر از منابع آب موجود و منابع جایگزین در 5 محور تعریف شده است.
وی در ادامه به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از ابتدا با مسئولان ارشد استان هرمزگان توافق شد تمامی پیوست‌های محیط زیست این طرح را لحاظ کنیم و تاکنون تمام پیوست‌های محیط زیست آن اعمال شده است.
استاندار اصفهان با بیان این که اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان هیچ ‌خطری برای محیط زیست منطقه ایجاد نخواهد کرد افزود: هیچ شورابه ‌ای توسط آب شیرین کن ها وارد آب دریا نخواهد شد و همه شورابه ها در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص و مواد معدنی تبدیل خواهد شد که در این رابطه ساخت یک شهرک فرآوری و استخراج مواد معدنی از شورابه‌ های آب شیرین کن‌ ها در شهرستان سیریک استان هرمزگان برنامه ‌ریزی شده است.
مرتضوی با اعلام این که طرح خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان به سرعت در حال اجرا است و پیمانکاران مختلف در جبهه های متعدد در حال اجرای این خط آبرسانی هستند گفت: رکورد اجرای 5 کیلومتر لوله گذاری در روز در این طرح زده شد در حالی که پیشتر، رکورد اجرای خط انتقال در کشور 1.9 کیلومتر در روز بود.
وی افزود: تعداد قابل توجهی کارخانه لوله سازی با تامین لوله های مورد نیاز، این طرح را پشتیبانی می کنند و روزانه به طور متوسط 400 تریلی برای اجرای این خط آبرسانی، لوله حمل می کنند.
استاندار اصفهان با بیان این که اصفهان با فاصله زیاد پس از تهران رتبه دوم را در تامین درآمد مالیاتی کشور دارد گفت: باید توجه داشت که همه ما پیکره واحدی به نام جمهوری اسلامی ایران هستیم و اصفهان برخی از ظرفیت های اقتصادی کشور را میزبانی می کند.
اصفهان – خبرنگار اطلاعات – محمدرضا کلاهدوزان
تاریخ چاپ در روزنامه اطلاعات 1403/02/11  صفحه 9
 

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

تقسیم سود ۶۱۰ ریالی شرکت پالایش نفت اصفهان به ازای هر سهم

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *