با سقراط در شهر گفتگو

با سقراط در شهر گفتگو

 

نوشته احمد راسخی لنگرودی

قطع رقعی، 208 صفحه، چاپ اول

قیمت : 45000 تومان

گفتگو چیست و به چه كار می‌آید؟ گفتگوی خوب و هدایتگر چگونه گفتگویی است؟ اساساً چرا باید گفتگو كرد؟ چرا سقراط را فیلسوف گفتگو ‌می‌خوانند؟ گفتگوهای سقراطی از چه مختصات و ویژگی‌هایی برخوردار است؟ تفاوت گفتگوهای معمولی با گفتگوهای سقراطی در چیست؟ گفتگو و حقیقت چه نسبتی دارند؟ آیا هر نوع گفتگویی رهنمون به حقیقت است؟ ضرورت‌های به كار بستن گفتگو در حیات جمعی چیست؟ چگونه می‌توان خود را برای یك گفتگوی خوب و سازنده آماده كرد و آن را در حیات جمعی خود به كار بست؟ و…

گفتگوهای سقراطی به مثابه شهری دیدنی است. در این شهر با آدمیانی از هر صنف و دسته‌ای روبرو می‌شویم كه غالباً با میل و رغبت با سقراط بر سر موضوعات مختلف به گفتگو می‌پردازند. شهر گفتگو از هر نظر كه نگریسته شود، زیبا و جذاب است و نكات آموزنده فراوانی دارد. شهری است متفاوت با دیگر شهرها و شرط ورود به آن، داشتن روحیه جستجوگری و مجهز بودن به قدرت گفتگوست. اساس گفتگوها را در چنین شهری، بیشتر «معرفت» و «حقیقت» و «فضیلت» تشكیل می‌دهد. همه پرسش‌ها و پاسخ‌ها كمابیش حول این سه محورِ كلیدی دور می‌زند. گرداننده این شهر با همگان سر آشتی دارد و برای رهایی از چنگال عداوت و جهالت راهی جز گفتگو، به منزله تنها پل ارتباطی آدمیان نمی‌شناسد.

——————————–

جهت سفارش کتاب با تلفن های زیر

 تماس حاصل فرمایید

تلفن دفتر سرپرستی روزنامه اطلاعات اصفهان 32224001 031

مدیر فروشگاه کتاب روزنامه اطلاعات اصفهان  09131679125

تماس با ما از طریق  “اینستاگرام”  و “بله” و “ایتا” 

سفارشات به صورت تلفنی پذیرفته می شود.

🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

فلسفه فیزیک فضا و زمان

فلسفه فیزیک فضا و زمان نوشته: تیم مادلین ترجمه: محمد حسین وقار قطع وزیری ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *