دستگاه مِه ساز امنیتی پیشگیری از سرقت در اصفهان تولید شد

شرکت دانش بنیان تابان گوهر نفیس دستگاهی طراحی و تولید کرده
که با انتشار  مِه غلیظ در زمان سرقت،برای سارقان محدودیت دید
ایجاد می کند و سبب پیشگیری از سرقت می شود.

شرکت دانش بنیان تابان گوهر نفیس مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت دستگاه مِه ساز امنیتی شد.
سهیل ساعدی مدیرعامل گفت:
دستگاه مِه ساز در کمتر از  ۳ ثانیه یک فضای ۲۴ مترمربع با ارتفاع ۳ متر را با یک مِه غلیظ پر می کند. در این حالت دیگر هیچ چیزی برای سارق قابل دیدن نیست. کاربرد اصلی آن در طلا فروشی ها، صرافی ها، بانک ها و داروخانه های شبانه روزی است.
سهیل ساعدی ادامه داد: بیش از  2 سال طراحی و ساخت آن زمان برده  است. این دستگاه مشابه خارجی دارد. ولی با امکانات بیشتری در ‌اختیار خریدار با ۵ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش قرار می گیرد.
وی  گفت: مِه حاصله از این دستگاه میدان دید را به کمتر از ۳۰ سانتی متر می رساند و امکان سرقت را برای سارق از بین می برد. مدت زمان ماندگاری این مِه نیز حداقل ۴۰ دقیقه است.
مِه تولیدی این دستگاه هیچ ضرری برای کسانی که با آن مواجه می شوند ندارد. فقط دید را محدود می کند و با یک بار شارژ  12 بار از آن می توان استفاده کرد.
 یکی دیگر از محصولات این شرکت تولید دستگاه تراش سنگ قیمتی است.

دستگاه تراش سنگ های قیمتی:
به نام فاست ( faset  ) توسط این شرکت طراحی و بومی سازی شده است. از آن می توان در منازل به عنوان ایجاد کسب و کار مشاغل خانگی استفاده کرد. این دستگاه قادر به تراش سنگ های قیمتی از جمله الماس، زمرد، یشم، یاقوت و غیره است. این دستگاه  با دقت تراش یک صدم میلیمتر و قیمتی حدود یک سوم نمونه خارجی ساخته شده است.
سهیل ساعدی افزود:
طبق تفاهم ‌نامه نوشته شده فی مابین سازمان فنی و حرفه ای و این شرکت، با گذراندن یک دوره آموزشی تئوری و عملی، مدرک فنی و حرفه ای داده می شود. سپس به عنوان یک شغل وارد این کسب و کار شوند.
متقاضیان جهت تهیه این دستگاه و پرداخت هزینه های آموزشی به یکی از بانک های طرف قرارداد جهت گرفتن وام معرفی می گردند.
مدیرعامل شرکت تابان گوهر نفیس:
هدف از تولید این دستگاه را طرح اشتغال زایی و جلوگیری از  ورود  قاچاق سنگ های قیمتی به داخل کشور ذکر کرد. ایشان اظهار داشت با توجه به میزان مصرف بالای سنگ های قیمتی در کشورهای همسایه، با بالا بردن کیفیت تراش این سنگ ها، در آینده می توان گام بزرگی در صادرات سنگ برداشت.
اصفهان- خبرنگار روزنامه اطلاعات:   محمدرضا کلاهدوزان
چاپ در روزنامه اطلاعات  1395/10/27  صفحه 4   

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

مروری بر آثار و خاطرات خبرنگار پیشکسوت روزنامه اطلاعات اصفهان

عبدالحسین جعفری شاهدانی، خبرنگار پیشکسوت روزنامه اطلاعات، سال 1323 در اصفهان متولد شد. علاقه او …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *