راه اندازی مرکز پرتو دهی محصولات غذایی و کشاورزی در اصفهان

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:
به زودی نخستین مرکز پرتودهی محصولات غذایی
و کشاورزی در استان اصفهان افتتاح خواهد شد.

نشست1 خبری اسلامی

پرتودهی محصولات غذایی و کشاورزی سبب حذف باقی مانده آفات و سموم می شود که تاثیر بسزایی در سلامت جامعه دارد و همچنین موجب افزایش انبار مانی آنها می شود و از فاسد شدن آنها جلوگیری می کند.
محمد اسلامی در نشست خبری پس از مراسم اختتام سی امین کنفرانس ملی هسته ای و نخستین کنفرانس بین المللی فنون هسته ای ۲۰۲۴ افزود: تا 2 ماه آینده نخستین مرکز آموزش بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان ا افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه گفت: فشار غربی ها به آقای گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای این است که ایران به طور یکجانبه برجام را اجرا کند و آنها اقدامی انجام ندهند و هزینه ای هم نپردازند.
معاون رییس جمهوری افزود: طی مذاکراتی که در اسفند ماه 1401 با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای داشتیم ما یک بیانیه دادیم و در این دوره نیز بر آن تاکید داریم چون بیانیه عملکرد مثبت داشته است.
اسلامی گفت: از 4 مکانی که جزء مکان های ادعایی است، 2مکان و همچنین ناترازی مواد حل و فصل شد و 2 مکان باقی مانده است که عامل سیاسی اجازه نمی دهند این ها نیز حل و فصل شود و تا قبل از شروع شورای حکام در راستای بیانیه اسفند 1401 حرکت خواهیم کرد.
وی در ادامه با بیان این که برای نظام سلطه، دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته ای ممنوعه است یعنی این که جمهوری اسلامی ایران وارد منطقه ممنوعه شده است زیرا که انرژی هسته ای، قدرت ساز و ثروت ساز و اقتدار آفرین است افزود: فنواری هسته ای به دلیل تاثیرگذاری در شکوفایی علمی و فناری و این که همه حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار می دهند، واجد ارزش است ولی آنها این فناوری را در انحصار خود می دانند.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر این که همه نظام تدارکاتی و لجستیکی فناوری هسته ای تحت ضوابط آژانس بین اللملی انرژی هسته ای است گفت: آژانس وظیفه دارد فناوری هسته ای را برای بشریت گسترش دهد، آن را برای همه کشورها پشتیبانی کند، وساطت و تشویق کند و فناوری هسته ای را گسترش دهد ولی آن را برای جمهوری اسلامی ایران انجام نمی دهند و بخش هایی که با ایران همکاری می کنند بیشتر مربوط به حوزه ایمنی و امنیت است.
اسلامی ادامه داد: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران وارد تکنولوژی و وارد عمق بخشی ها به فناوری هسته ای می شود اصلا همکاری نمی کنند و دستیبابی کشورمان به فناوری هسته ای برای آنان خوشایند نیست و به همین دلیل آنها با بهانه تراشی و اتهام پراکنی و با پرونده سازی همواره سعی کرده اند مانع کشورمان شوند.
وی گفت: عدم برگزاری کنفرانس های بین المللی موجب شد تا صدای ما از کشور بیرون نرود و برگزاری کنفرانس بین اللملی به صورت دوسالانه به این دلیل بود که هم خودمان را معرفی کنیم و هم با روایتگری خصمانه علیه ایران مقابله کنیم و همچنین بتوانیم با کشورهای دوست و هم سو که دارای ظرفیت هستند همکاری بین اللملی داشته باشیم و با کشورهایی که نیازمند فناوری هستند تعامل برقرار کنیم.
سی امین کنفرانس ملی هسته ای و نخستین کنفرانس بین المللی فنون هسته ای سال ۲۰۲۴ میلادی 17 تا 19 اردیبهشت ماه 1403 به میزبانی اصفهان برگزار شد.
اصفهان – خبرنگار اطلاعات – محمدرضا کلاهدوزان
 
 

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

تقسیم سود ۶۱۰ ریالی شرکت پالایش نفت اصفهان به ازای هر سهم

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *