فولاد مبارکه ، بزرگ ‌ترین شریک دولت در تأمین برق

سخنگوی دولت در سفر به استان اصفهان گفت:

بزرگترین شریک دولت در تولید برق شرکت فولاد مبارکه است.

برق ، فولاد مبارکه

بهادری جهرمی افزود: شرکت‌های معدنی بزرگ خالق طرح انتقال آب دریا به مرکز ایران هستند و می‌توان گفت که اکنون صنایع بزرگ یاران ملت ایران در جبران ناترازی‌های در موضوع‌های آب، برق و انرژی هستند.
سخنگوی دولت در اجلاس ملی روایت پیشرفت افزود: اوایل سال به باشگاه دانش‌پژوهان جوان رفتیم که قرار بود به مسابقات جهانی المپیاد بروند.
 در آن جلسه درباره این که «یک فضای رسانه‌ای ایجاد شده که می‌گوید ایران عقب افتاده است» سخن به میان آمد که من اصل این سئوال را از جوانان نخبه پرسیدم که «آیا واقعاً عقب‌افتادیم؟» و چند آمار برای آنان اعلام کردم که آن ها را متعجب کرد.
وی افزود: چرا اینقدر در ذهن‌های ما موفقیت‌ها و رشدهای ما که حتی در مراجع جهانی در ستایش آن مدح زیادی گفته‌اند دیده نمی‌شود؟
این امر 2 دلیل دارد و آن روایت ضعف، تلخی و تاریکی برای کشور است.
این امر را در حوادث اخیر و به ویژه متروپل شاهد بودیم که چه تعداد تصویر تلخ از این حادثه منتشر شد.
این در حالی است که همزمان یک نفر در ایالات متحده با ورود به یک مدرسه و تیراندازی ۲۰نفر را کشت اما حتی یک تصویر هم از او منتشر نشد و دلیل آن تلاش دشمن برای سیاه‌نمایی در ایران است.
بهادری جهرمی دلیل دیگر را عدم نشان دادن پیشرفت‌های کشور را روایت نشدن آن اعلام کرد.
وی گفت: ما خود روایت نمی‌کنیم اما دشمن ما را به دروغ و با فاصله از واقعیت‌ها روایت می‌کند.
 طی ۴۵سال گذشته هزاران موارد رشد، موفقیت و پیشرفت در کشور داشته‌ایم که کمتر روایت شده و کمتر به آن توجه شده است.
سخنگوی دولت با بیان این که بحران تورم ۶۰ را مهار کردیم، افزود: قطعی‌های برق و گاز را مدیریت کردیم، بحران پرداخت حقوق کارکنان دولت را التیام بخشیدیم که همه این ها جای روایتگری دارد.
ما در ۳۰۰نقطه در کشور دچار بحران آب بودیم، همه استان‌ها دچار این بحران بودند که تمامی این بحران‌ها و تنش‌ها در ماه‌های ابتدایی مدیریت شدند.
بهادری جهرمی با بیان این که چگونه یک ملت می‌تواند وقتی کل تولید برق ۸۵هزار مگاوات است، طی ۲سال 8500 مگاوات و معادل ۱۰درصد کل تولید برق را به این میزان بیفزاید؟
وی گفت: همواره شرکت‌های بزرگ تولیدی فولاد، سیمان و … که برای ما تولید اقتصادی، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می‌کردند، متهمان اصلی مصرف برق بودند و اکنون بزرگترین شریک دولت در تولید برق شرکت فولاد مبارکه است.
امروز شرکت‌های معدنی بزرگ خالق طرح انتقال آب دریا به مرکز ایران هستند و می‌توان گفت اکنون صنایع بزرگ یاران ملت ایران در جبران ناترازی‌های در حوزه‌های آب، برق و انرژی هستند.
روزنامه اطلاعات صفحه 10 تاریخ 21/11/1402

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

تقسیم سود ۶۱۰ ریالی شرکت پالایش نفت اصفهان به ازای هر سهم

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *