نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شد

نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و گفت: در بهار سال 1401 نرخ بیکاری اصفهان حدود 12.6 درصد بود و این نرخ در بهار 1402 به 9.2 درصد رسید.

میثم مداحی در نشست خبری با بیان این که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان 359 خدمت ارائه می کند افزود: رسیدگی به پرونده دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف، بازرسی از کارگاه های فعال برای حُسن اجرای قانون کار و ایمنی کارگاه ها و همچنین پوشش بیمه بیکاری از جمله خدمات این اداره کل در حوزه روابط کار است.

وی با اشاره به این که پارسال بیش از 34 هزار پرونده دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان بررسی شد گفت: علت طرح این تعداد پرونده دادخواست دعاوی به دلیل صنعتی بودن اصفهان، تعداد زیاد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی و همچنین بی اطلاعی جامعه کارگری و کارفرمایی از قوانین است و در حال حاضر بیش از 120 هزار کارگاه مشمول قانون کار و بیش از یک میلیون و 200 هزار بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: این اداره کل برنامه های آموزشی و مشاوره های رایگان متعدد برای کاهش پرونده دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی به هیات‌های تشخیص و حل اختلاف برگزار کرده است.

مداحی در ادامه گفت: صدور و ابطال پروانه دفاتر کاریابی خارجی از ابتدای امسال به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها تفویض شده است.

خبرنگار روزنامه اطلاعات اصفهان –  محمدرضا کلاهدوزن  1402/06/05

 

درباره ی امیر

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

تقسیم سود ۶۱۰ ریالی شرکت پالایش نفت اصفهان به ازای هر سهم

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *