یک میلیون دانش آموز اصفهانی به مدرسه می روند

با آغاز سال جدید تحصیلی

یک میلیون دانش آموز اصفهانی به مدرسه می روند

سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از یک میلیون دانش آموز اصفهانی و 110 هزار معلم، سال جدید تحصیلی را از ابتدای مهرماه در بیش از 5600 مدرسه استان آغاز خواهند کرد.

 

محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری افزود: در سال جدید تحصیلی، بیش از نیمی از جمعیت دانش آموزان استان اصفهان در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان این که امسال توجه ویژه ای به مدارس دولتی عادی خواهد شد گفت: در این رابطه معلمان منتخب و شاخص در استان اصفهان موظف شده اند بیش از نیمی از ساعات موظف خود را در مدارس دولتی عادی تدریس کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همچنین شاداب سازی، تعمیر و تجهیز و برگزاری کلاس های تقویتی، فوق برنامه و پیشرفته در مدارس دولتی نیز توجه و برنامه ریزی شده است.

ابراهیمی در ادامه، یکی از چالش های آموزش و پرورش استان اصفهان را کمبود فضای آموزشی در شهر اصفهان و همچنین شهرهای بزرگ و به دلیل مهاجرت پذیری استان، فرسودگی مدارس و همچنین فرونشست زمین بیان کرد و گفت: فرونشست زمین در منطقه شمال شهر اصفهان و همچنین شهرستان های شمالی استان همچون بُرخوار و شاهین شهر و میمه سبب شده تا تعدادی از مدارس این مناطق یا به طور کلی و یا بخشی از آنها از چرخه استفاده خارج شوند.

وی در عین حال افزود: سرمایه گذاری و اهتمام دولت به ساخت مدرسه  و همچنین ساخت مدرسه توسط نیکوکاران نسبت به گذشته بیش از 2.5 برابر رشد کرده به نحوی که تعداد زیادی مدرسه دولتی، خیر ساز و مشارکتی در حال ساخت است که این مدارس در سال های آینده افتتاح و بخشی از کمبود فضای آموزشی در استان رفع خواهد شد.

 

 

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

تقسیم سود ۶۱۰ ریالی شرکت پالایش نفت اصفهان به ازای هر سهم

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، مجمع عمومی عادی سالیانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *