اخذ مالیات از افراد کم درآمد، زیبنده جمهوری اسلامی نیست

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳میلیارد دلار به تجارت بین المللی کشور ضرر می زند.

امیر کشانی ریس اتاق بازرگانی

امیر کشانی در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با اشاره به موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه، اظهار داشت: بررسی آمارها نشان می‌دهد که تعطیلی روزهای پنجشنبه می تواند ۸.۳میلیارد دلار به تجارت بین المللی کشور ضرر برساند و این ضرر فقط مختص عده‌ای نیست بلکه سبب می شود درآمد ارزی کشور کاهش و نرخ ارز افرایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در ادامه با بیان این که بیش از ۸۰درصد استان ما جامعه کارگری محسوب می‌شوند، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته مصوبه گذراند که درآمد بالای ۱۲میلیون تومان را مشمول مالیات کرد؛ فکر می کنم در بسیاری از جوامع سکولار هم این قسمت خوب بوده است اما باید توجه داشت این مالیات ستانی از فردی که زیر خط معیشت، درآمد دارد، زیبنده نظام جمهوری اسلامی که خود را طرفدار تولید و کار می داند، نیست. برداشت مالیات از درآمد کسانی که روزانه ۱۲تا ۱۵ساعت کار می کنند و باید ماهیانه مالیات دهند درحالی که برخی افراد را یکی دوسال بعد برای پرداخت مالیات فراخوان می کنند، زیبنده نیست.
وی اظهار داشت: اینجا لازم است که کارگر و کارفرما دست به دست هم دهیم زیرا اگر دولت حداقل معیشت را عددی بالاتر از ۲۰میلیون تومان اعلام کرده است چه دلیلی دارد کسانی که با عرق جبین کار می کنند اینگونه مالیات دهند؟
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می شود برای دولت عدد بالایی نباشد اما برای کارگر عدد بسیار ناراحت کننده ای است. رسیدگی به این مساله  و پیامی که به جامعه می دهد این است که برای تولید کارگر ارزش قائل هستیم و امید است با همبستگی روز به روز بسیاری از مشکلات جامعه کار و تولید رفع شود.
کاهش نرخ بیکاری 
همچنین مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در این مراسم گفت: نرخ بیکاری از ۹.۶درصد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به ۸.۱درصد کاهش یافته است.
به گزارش مهر، نرجس بختیار خلج با بیان این که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اقدامات مؤثری در وزارت کار شده که از جمله آن ها ایجاد بیش از ۲.۵میلیون فرصت شغلی است،  به ایجاد فرصت شغلی برای ۸۱هزار نفر مددجوی بهزیستی اشاره کرد و افزود: در این مدت همچنین سامانه یکپارچه تسهیلات اشتغال ایجاد شده و رشد ۳.۵درصدی شاغلان شرکت‌های تعاونی را شاهد هستیم.
بختیار خلج به تسویه بدهی 1060 میلیارد ریالی بیمه تأمین اجتماعی پس از سال‌ها انباشت در دولت‌های قبلی توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این دولت ۱۷۵هزار جرایم ناشی از بدهی بنگاه‌های اقتصادی در راستای اشتغالزایی مشمول بخشودگی شدند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ادامه داد: با اجرای طرح فجرانه ۲۰میلیون خانوار با جمعیت ۶۰میلیون نفر مشمول کالابرگ فجرانه با تمرکز بر کالاهای اساسی شدند.
بختیار خلج همچنین از کاهش 14 درصدی حوادث شغلی در کشور خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم ۲۹۳تعاونی مسکن کارگری در ۲۵استان کشور تشکیل شده است.   در این مراسم از برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان تقدیر شد.
انتشار در روزنامه اطلاعات
مورخ 1403/02/16 صفحه 9

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

تصادف2

بیشترین تصادفات نوروزی مربوط به چه استان هایی است

 جمعیت هلال احمر اعلام کرد بیشترین حوادث جاده‌ای در استان‌های اصفهان، فارس و مازندران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *