آغازاجرای فازدوم پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان

دریای عمان به این استان گفت: زمان اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان به یک سوم رسیده و مباحثی مانند اعتبارات باعث کُندی در اجرای آن نشده است.

دریای عمان

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه شتاب در اجرای این پروژه بیشتر شده و تاکنون ۵۰درصد از آن اجرا شده است   گفت: آبرسانی برای مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، مسأله مهمی است به ویژه اینکه استان اصفهان مشکل کمبود منابع آبی دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های بزرگ نیازمند سخت کار کردن است، تصریح کرد: تاکنون ۲۸جبهه کاری در انجام این پروژه مهم فعال هستند و من از همه پیمانکاران، مهندسان و کارگران این پروژه عظیم آبرسانی تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس جمهوری اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه با پیگیری وزیر نیرو از سوی دولت تامین خواهد شد و تاکنون هم به همت استاندار اصفهان و وزیر نیرو، کارها در حال اجراست و به خاطر کمبود منابع اعتباری، متوقف نشده است.

رئیسی ادامه داد: گزارش مدیر پروژه و استاندار درباره پروژه انتقال آب از صرفه‌جویی در زمان اجرای آن حکایت دارد و کاری که باید در مدت سه سال انجام می گرفت، درمدت یک سال انجام شده است و اینکه مشکل مردم در زمان کمتری حل می‌شود، جای بسی خوشحالی دارد.این موارد اخبار خوبی برای مردم محسوب می‌شود و کاری که دولت آغاز کرده، شرایط مناسبی پیدا کرده است .

عمان

وی همچنین از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست خط انتقال آب دریای عُمان به اصفهان که مهر سال ۱۴۰۱آغاز شد و ‌اینک در ۲۴نقطه فعال با حضور ۱۴پیمانکار در حال تکمیل است، بازدید کرد.

گفتنی است۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و در مرحله بعد ۴۰۰میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این پروژه به اصفهان انتقال داده می‌شود و طول مسیر طرح انتقال آب به اصفهان ۹۸۰کیلومتر است و تاکنون آزادسازی ۵۲۰کیلومتر از مسیر آن انجام و ۴۲۰کیلومتر حفاری و ۲۱۴کیلومتر آن هم لوله‌گذاری شده است.متن کامل خبر (لطفا کلیک نمایید)

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

معارفه مدیرعامل سپاهان

انتصاب مدیرعامل باشگاه سپاهان

مراسم معارفه مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *