اصفهان در رتبه چهارم جمعیت سالمندی

پس از استان های گیلان، مازندران و تهران

اصفهان در رتبه چهارم جمعیت سالمندی کشور قرار دارد

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر حدود 13 درصد جمعیت این استان را سالمندان تشکیل می دهند گفت: استان اصفهان از لحاظ جمعیت سالمندی در کشور به ترتیب پس از استان های گیلان، مازندران و تهران قرار دارد.

لیلی یزدی نیا پور با اشاره به این که طرح پیوستن اصفهان به جمعیت شهر‌های دوستدار سالمند دنیا با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، دبیرخانه شورای ملی سالمندان، شهرداری و استانداری اصفهان برای حمایت از سالمندان در زمینه‌های خدمات درمانی، تردد و حمل و نقل آسان، مبلمان و فضای شهری آغاز شده است افزود: در شهرهای دوستدار سالمند باید ساختارها و خدمات مطابق با نیازهای افراد سالمند شود.

وی گفت: تاکنون سرویس های بهداشتی پارک ها و همچنین رومپ های ورودی پارک های شهر اصفهان برای سالمندان به طور تقریبی مناسب سازی شده است ولی موانعی برای جلوگیری از ورود موتورسواران به پارک ها تعبیه شده که این موانع سبب می شود تا سالمندان نتوانند با صندلی چرخدار براحتی وارد پارک شوند.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان اداره کل بهزیستی استان اصفهان در جلسه سال گذشته شورای سالمندان استان مصوب شد بیمارستان امین و داروخانه امام سجاد (ع) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به داروخانه و مرکز درمانی دوستدار سالمند بدل شوند تا سالمندان بتوانند تمام خدمات درمانی خود در یک مرکز دریافت کنند و از سرگردانی آنها جلوگیری شود که این کار در حال انجام است ولی هنوز ایده ال نیست.

اصفهان – خبرنگار اطلاعات

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

معارفه مدیرعامل سپاهان

انتصاب مدیرعامل باشگاه سپاهان

مراسم معارفه مهدی آذربایجانی مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *