معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

سید مهدی سیدین نیا به عنوان مدیرکل فرهنگ

و ارشاد اسلامی استان اصفهان منصوب شد.

سید مهدی سیدین نیا با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان منصوب و از علی تمنایی مدیرکل پیشین تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم که با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی هنری استان فرشچیان برگزار شد، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به احیا مرجعیت و تنظیم گری حوزه فرهنگ این وزارتخانه، تقویت گفتمان هویت ایرانی – اسلامی، رونق فرهنگی و همچنین ایجاد عدالت فرهنگی توجه جدی داشته است گفت: مرجعیت و تنظیم گری حوزه فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های گذشته مخدوش شده بود که نیاز بود مرجعیت و تنظیم گری این وزارتخانه احیا و پراکندگی تصمیم گیری ها و تنظیم گری ها حذف شود.

سیدمحمد هاشمی افزود: در این رابطه «شورای هنر» ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از 13 سال تعطیلی، احیا شد که جلسه های آن هر دو هفته یکبار به طور منسجم و منظم برگزار می شود.

وی گفت: شورای هنر هر جلسه یک مصوبه دارد که تشکیل بنیاد ملی پویا نمایی و تصویب سند موسیقی از جمله آنها است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تقویت گفتمان هویت ایرانی – اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جد مورد متوجه قرار گرفته است افزود: تلاش شده است تولیدات و جهت گیری جشنواره ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری بر بستر هویت متعالی ایرانی – اسلامی باشد.

هاشمی، رونق فرهنگی را از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: امروز شاهد رونق فرهنگی در حوزه های مختلف فرهنگی هسیتیم.

 وی افزود: در حوزه ایجاد عدالت فرهنگی و تامین زیرساخت های فرهنگی تاکنون نزدیک به 100 هزار هنرجو در مناطق محروم کشور آموزش های فرهنگی و هنری و رسانه ای را در طرح «آموزش هنر برای همه» فرا گرفته اند و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم حدود 30  تالار مرکزی، فرهنگسرا و مجتمع های فرهنگی به بهره برداری و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

اصفهان – خبرنگار اطلاعات: محمدرضا کلاهدوزان1402/11/03

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

وزیر امورخارجه تکلیف مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را روشن کرد!

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش عمان در تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *