آغاز طرح سراسری برخورد با بی حجابی

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای
از برخورد جدی با متخلفان در حوزه حجاب و عفاف خبر داد.

اطلاعات نوشت:
 متن اطلاعیه پلیس که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فراجا ، به این شرح است:
 «شهروندان گرامی
 از دیرباز پوشش و عفاف نزد مردم ایران اهمیتی سِتُرگ داشته و ایرانیان نقض هنجارهایِ خود در قلمرو عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به اشکال مختلف به آن واکنش نشان داده‌اند.
عفاف و حجاب همواره برای ایران و ایرانی حائز اهمیت بوده و  امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب حکیمانه توصیه شده است.
از طرفی نقضِ ارزش‌هایِ ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است. به همین سبب فرماندهی انتظامی ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش‌هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد، برابر قانون با جدیت برخورد خواهد کرد. از این افراد انتظار می‌رود ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند.»
آغاز برخوردها در استان ها
فرماندهی انتظامی استان اصفهان   در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از یکایک شما به سبب رعایت ارزش‌ها و موازین دینی و اخلاقی جامعه، به اطلاع می‌رساند که در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهدشد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است، به همین سبب، از همه شهروندان، به ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آنگونه که شایسته است رعایت کنند.
در ادامه تاکید شده است: پلیس با اطمینان از رعایت موازین اخلاقی و حریم عفاف توسط شهروندان، یادآور می‌شود که ناگزیر، براساس وظایف خویش، با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌شود.

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

وزیر امورخارجه تکلیف مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را روشن کرد!

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش عمان در تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *