اصفهان؛ میزبان اجلاس اتاق های بازرگانی عضو (ACD)

دومین  اجلاس اتاق های  بازرگانی عضو مجمع گفت  و گوهای
همکاری آسیا  (ACD)  دهم و یازدهم اردیبهشت ماه با حضور هیات
هایی از 33 کشور قاره آسیا به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن
و کشاورزی اصفهان برگزار می شود.

اتاق بازرگانی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: حضور این هیات ها، فضای اقصادی، تجاری و بین المللی اصفهان را محول خواهد کرد.
امید کشانی گفت: در این اجلاس، تعدادی از مهمانان در سطح روسای اتاق های بازرگانی، تعدادی در سطح نایب رییس و عضو هیات رییسه و تعداد اندکی نیز به عنوان نماینده حضور خواهند داشت.
وی با بیان این که این اجلاس در 5 محور شامل «کشاورزی و امنیت غذایی»، «سرمایه گذاری»، «فناوری و دانش بنیان»، «گردشگری» و «توسعه پایدار» برگزار می شود افزود: این اجلاس ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﮔفت و گو است و توافق نامه ای امضاء نمی شود ولی آشنایی و ارتباط اتاق های بازرگانی عضو مجمع (ACD) سبب ایجاد دوستی بین آنها می شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به این که نخستین اجلاس اتاق های بازرگانی عضو مجمع گفت و گوهای همکاری آسیا (ACD) در سال 2021 میلادی و به صورت مجازی در استانبول کشور ترکیه برگزار شد گفت: دومین اجلاس به صورت حضوری در اصفهان برگزار می شود و در واقع این نخستین اجلاس اتاق های بازرگانی عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا است و حضور این تعداد نماینده از اتاق های بازرگانی عضو مجمع (ACD) یک رکورد محسوب می شود.
 همچنین رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: بزرگترین و مهمترین دستاورد این اجلاس بین المللی، خنثی سازی فضای ملتهب رسانه ای ایجاد شده علیه جمهوری اسلامی ایران و اصفهان در فضای مجازی، استفاده از حضور مهمانان دعوت شده برای سرمایه گذاری و آشنایی اعضای اتاق های بازرگانی با یکدیگر و شبکه سازی برای ادامه فعالیت های اقتصادی است.
مصطفی دولت یار افزود: برگزاری منظم و دقیق این اجلاس می ‌تواند به مدعوین و صاحبان مناصب تجاری و اقتصادی اثبات کند اصفهان یک شهر توسعه یافته است که ظرفیت های کم نظیر در حوزه اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و دانشگاهی دارد.
از 46 کشور در آسیا، 35 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران عضو مجمع گفت و گوهای همکاری آسیا (ACD) است.

اصفهان – خبرنگار اطلاعات- محمدرضا کلاهدوزان

تاریخ انتشار در روزنامه اطلاعات 1403/02/10  صفحه 9

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه

فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیر نفتی در سال 1402

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *