جشنواره صنایع دستی در ارگ تاریخی «محمدآباد»

 سومین جشنواره صنایع دستی و گردشگری شهر محمد آباد
شهرستان جرقویه اصفهان که از چهارم اردیبشهت ماه در ارگ
تاریخی این شهر آغاز به کار کرد، تا 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ارگ12

فرماندار شهرستان جرقویه در مراسم آغاز به کار این جشنواره با بیان این که وسعت شهرستان تازه تاسیس جرقویه بیش از 9000 کیلومتر مربع است و این شهرستان 42 هزار نفر جمعیت دارد گفت: گردشگری بزرگترین ظرفیت برای توسعه اقتصادی جرقویه است.
محسن ریاحی افزود: در همه مناطق این شهرستان ظرفیت و فرصت زیاد گردشگری وجود دارد که روستای تاریخی «قارنه»، ارگ 3 طبقه روستای «سیان»، ارگ تاریخی شهر «محمدآباد»، وجود عشایر عرب جرقویه در شهر «نصرآباد» و تولیدات عشایر همچون دست بافته های آنان، کویر «خارا» و دریاچه نمک از جمله ظرفیت های گردشگری این شهرستان است.
 وی گفت: علیرغم وجود ظرفیت های زیاد در حوزه گردشگری شهرستان جرقویه ولی به خوبی از آنها برای کمک به اقتصاد شهرستان استفاده نشده در حالی که گردشگری می تواند به پیشران توسعه اقتصادی این شهرستان بدل شود که این کار مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولت است.
فرماندار شهرستان جرقویه افزود: فعالیت های مدیریت شهری محمدآباد در معرفی ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی این شهر و توسعه گردشگری آن، حول ارگ تاریخی محمدآباد قابل تقدیر است.ریاحی با بیان این که قدمت ارگ محمدآباد به دوره صفویه بر می گردد و حدود 9000 متر مربع مساحت دارد گفت: تاکنون 5000 متر مربع آن توسط مدیریت شهری محمدآباد در دوره های مختلف بازسازی و مرمت شده است.

گفتنی است، این ارگ به تاسیسات گردشگری بدل شده و خانه های قدیمی داخل آن با معماری خشتی متناسب با مناطق کویری و اتاق های سه دری و پنج دری بنا شده است.
شهر محمدآباد جرقویه در 65 کیلومتری شرق اصفهان است.
اصفهان – خبرنگار اطلاعات – محمدرضا کلاهدوزان
انتشار در روزنامه اطلاعات مورخ 1403/2/6 صفحه 9
 

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه

فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیر نفتی در سال 1402

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *