عدم تخصیص اعتبار برای مقابله با بیماری سالک

برای مقابله با بیماری سالک در

اصفهان، اعتباری اختصاص نیافته است

سالک2

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سال گذشته و امسال هیچ اعتباری برای کنترل بیماری پوستی سالک به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده نشده است.
حمید گله‌داری افزود: کوتاهی دیگر سازمان‌ها و نهادها برای کنترل بیماری سالک و از جمله عملیات سم ‌پاشی، مه پاشی و لانه کوبی سبب شده است تا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعتبارات خود به عملیات کنترل این بیماری پوستی اقدام کند و به دلیل اهمیت سلامت مردم، این دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نمی‌تواند این طرح را رها کند، در حالی که وظیفه حوزه بهداشت و درمان، تشخیص بیماری و درمان است.

بیماری سالک

گله داری با اشاره به این که سال گذشته 23 هزار نفر در استان اصفهان دچار حیوان گزیدگی شدند که به صورت رایگان واکسن ضد هاری دریافت کردند، افزود: قیمت هر ویال واکسن ضد هاری 7 دلار و قیمت هر ویال سرم ضد هاری 56 دلار است و سال گذشته برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هاری ناشی از حیوان گزیدگی در استان حدود 51 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: حدود 500 هزار نفر تبعه خارجی در استان  اصفهان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارند و از مراکز بهداشتی این دانشگاه خدمات رایگان دریافت می کنند.گله داری از تصویب ساختار سازمانی شبکه بهداشت و درمان 4 شهرستان هرند، وزنه، کوهپایه و جرقویه در شرق استان خبر داد و افزود: در اسفندماه سال گذشته نیروی انسانی مورد نیاز آن‌ها جذب شد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورزنه به تازگی آغاز به کار کرده است.
اصفهان – خبرنگار اطلاعات – محمدرضا کلاهدوزان
انتشار در روزنامه اطلاعات 1403/02/05 صفحه 10

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه

فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیر نفتی در سال 1402

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *