اجرای 420  برنامه در هفته فرهنگی « نصف جهان»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این که هفته فرهنگی اصفهان از سوم اردیبهشت آغاز شده است و تا دهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، افزود:
در هفته فرهنگی اصفهان 420 برنامه اجرا می شود.

هفته فرهنگی

کمال حیدری در نشست خبری و مراسم افتتاح هفته فرهنگی اصفهان که به طور همزمان در شبستان مسجد تاریخی «شیخ لطف الله» برگزار شد، با بیان این که 350 برنامه فرهنگی در مناطق 15 گانه و ناژوان و 70 برنامه دیگر در میدان تاریخی امام خمینی (ره) و همچنین گذر فرهنگی چهارباغ اجرا می شود، اظهار داشت: برای اجرای این برنامه ها 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
همچنین دبیر هفته فرهنگی اصفهان گفت: برنامه های این هفته فرهنگی با هدف معرفی بیشتر شاخص های هویتی اصفهان اجرا می شود و مخاطبان آن، شهروندان اصفهانی و همچنین گردشگرانی است که در اصفهان حضور دارند تا آنان با تاریخ و فرهنگ و تمدن این شهر بیشتر آشنا شوند.
میثم بکتاشیان افزود: اجرای موسیقی در مکتب اصفهان در «پردیس هنر» و هنرسرای خورشید، برگزاری نمایشگاه عروسک های اقوام ایرانی و ملل در پردیس هنر، اجرای سلسله برنامه های مختلف از جمله تئاترهای خیابانی، موسیقی، تاریخ شفاهی کسبه قدیم چهارباغ و بازی های بومی محلی در این گذر فرهنگی، پخت غذاهای سالم و سنتی اصفهان در ناژوان و چهارباغ و همچنین اجرای ورزش پهلوانی و ورزش چوگان در میدان تاریخی امام (ره) از جمله برنامه های هفته فرهنگی اصفهان است.
وی گفت: به مناسبت این هفته فرهنگی، ویژه برنامه ای برای بزرگداشت شعرای کمتر شناخته شده این خطه نظیر «نشاط»، «گلزار» و «کمال الدین اسماعیل» در کنار مقبره کمال الدین اسماعیل واقع در خیابان کمال برگزار می شود.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان در ادامه سخنانش از  برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان «پوپک» در نهم اردیبهشت ماه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و افزود: 9332 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 1211 اثر از 28 کشور جهان و 8121 اثر از شهرهای مختلف ایران بوده است و بیشترین آثار رسیده به ترتیب از کشورهای بلاروس، روسیه، ارمنستان، کویت و ترکمنستان است.
اصفهان – خبرنگار اطلاعات – محمدرضا کلاهدوزان
انتشار در روزنامه اطلاعات مورخ 1403/2/4 صفحه 9

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه

فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیر نفتی در سال 1402

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *