میزان آب خروجی سد زاینده رود افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه اصفهان گفت: خروجی سد زاینده رود برای سومین نوبت تامین آب مورد نیاز اراضی شرق اصفهان که به زیر کشت غله رفته، افزایش یافته است.

قاصد اب 1

حسن ساسانی در مراسم تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»  افزود: نخستین نوبت تامین آب مورد نیاز اراضی شرق اصفهان در آبان ماه پارسال و دومین نوبت در فروردین ماه امسال تخصیص داده شد.
وی در ادامه  سخنانش از کاهش بارش ها از ابتدای سال آبی جاری (از اول مهرماه 1402) تاکنون در ایستگاه «چلگرد» به عنوان ایستگاه شاخص سرچشمه زاینده رود خبر داد و گفت: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در این ایستگاه، 1020 میلیمتر است در حالی میزان بارش ها پارسال در همین مدت 1390 میلیمتر بود که امیدواریم شاهد بارش های موثر در اردیبهشت ماه باشیم.
ساسانی افزود: ذخیره آب سد زاینده رود اکنون383 میلیون متر مکعب بوده، در حالی که ظرفیت مخزن این سد حداکثر، یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است. حوضه آبریز زاینده رود ، بسیار پر چالش است و ناترازی بین منابع و مصارف آب، خشکی زاینده رود، کاهش آب های زیر زمینی و مساله فرونشست زمین را در این حوضه به دنبال داشته است.
همچنین محمد شفاهی دبیر دومین جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» با بیان این که این جشنواره در 2 بخش اصلی و جنبی برگزار شد، اظهار داشت: در بخش اصلی 202 اثر در قالب سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، کاریکاتور و اینفوگرافی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار، 21 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شدند.
 بنا به این گزارش، محمدرضا کلاهدوزان خبرنگار روزنامه «اطلاعات»
در اصفهان توانست در این جشنواره رتبه برتر در بخش گزارش را
کسب کند.

اصفهان –  خبرنگار اطلاعات

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

نشست خبری استاندار اصفهان

اجرای 25 برنامه برای جلوگیری فرونشست زمین در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان این که آبخوان حوضه آبریز زاینده رود با کسری قابل توجهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *