روز قدس یادآور اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که روز قدس یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است گفت: نام گذاری روز قدس نشان دهنده عمق راهبردی اندیشه امام راحل نسبت به مسائل جهان اسلام است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم روز جهانی قدس که با حضور پر شور اقشار مختلف در میدان تاریخی امام (ره) اصفهان برگزار شد، افزود: روز قدس یادآور اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام است.
وی گفت: مساله فلسطین منحصر به اشغال یک سرزمین نیست بلکه نشانگر شرارت جبهه کفر و استکبار علیه اسلام است و امام خمینی (ره) با هوشیاری و بصیرت این توطئه را دفع کردند و برای این که جهان اسلام را متوجه موضوع فلطسین و حمایت از مردم این کشور کنند آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به روز جهانی قدس نامگذاری کردند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روز جهانی قدس، روز وحدت جهان اسلام و همه آزادگان و آزادی خواهان و حق طلبان عالم و اعلام فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام است و امروز ظالم و ستمگری خبیث تر از رژیم کودک کش صهیونیستی و مظلومی بالاتر از مردم غزه و فلسطین نیست.
امیر سرلشکر موسوی گفت: حضور گسترده مردم در شهرها و کشورهای دنیا در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانگر حقانیت مردم مظلوم فلسطین در برابر ظلم طولانی مدت نظام سلطه صهیونیست جهانی است. وی با اشاره به این که 75 سال از توطئه شوم و شیطانی دولت های استعماری به ویژه انگلستان علیه ملسمانان و مردم فلسطین بر منطقه می گذرد افزود: در این دوران طولانی، جنایت های بسیار زیادی از سوی صهیونیست‌ها به مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین رقم خورده است و 8 دهه است که ملت مظلوم فلسطین از ابتدایی ترین و از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده اند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اثر همین فشار ظلم و تجاوز ۷۵ ساله و به ویژه فشارها و تجاوزهای اخیر در 15 مهر ماه سال گذشته نیروهای مقاومت فلسطین به طرح ریزی و اجرای عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» اقدام و ضربات مهلکی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده اند.
سرلشکر موسوی افزود: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه مساجد، کلیساها، مدارس و بیمارستان‌ها از یک سو نشان دهنده خوی وحشی گری این رژیم است و از طرف دیگر نمایان ‌گر استیصال این رژیم غاصب در برابر بحران‌ها و چالش‌ های بزرگ داخلی و خارجی است که برای او به وجود آمده است. وی با بیان این که بزرگترین هدف عملیات طوفان الاقصی ممانعت از فراموشی مساله فلسطین و تبدیل دوباره آن به مساله اول جهان اسلام بوده است گفت: امروز نه تنها این هدف محقق شده بلکه مساله غزه و فلسطین و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی مساله اول جهان شده است. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حمله به مراکز دیپلماتیک و ترور دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در ادامه نبرد و اداره این جنگ فرسایشی مستاصل و ناکام مانده است و رژیم صهیونیستی در تلاش است که مساله بزرگترتری ایجاد کند تا فلسطین موضوعی فرعی بدل شود. سرلشکر موسوی با بیان این که همه تحلیلگران و ناظران بر شکست اسرائیل در جنگ غزه اذعان دارند گفت: با گذشت 6 ماه از جنگ غزه این رژیم نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود برای نابودی حماس و آزادی اسرا دست پیدا کند؛ رژیمی که 6 روزه سه ارتش بزرگ عربی را شکست داد و طی این مدت اراضی زیادی را به تصرف خود درآورد اکنون 6 ماه است که شکست خورده و در باتلاق مانده است. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به اذعان همه تحلیل گران و کارشناسان جهان، امروز اسرائیل در بدترین شرایط خود در طول 75 سال اخیر قرار دارد.
 اصفهان – خبرنگار اطلاعات: محمدرضا کلاهدوزان  1403/01/17

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه

فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیر نفتی در سال 1402

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *