آغاز طرح سراسری برخورد با بی حجابی

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای
از برخورد جدی با متخلفان در حوزه حجاب و عفاف خبر داد.

اطلاعات نوشت:
 متن اطلاعیه پلیس که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فراجا ، به این شرح است:
 «شهروندان گرامی
 از دیرباز پوشش و عفاف نزد مردم ایران اهمیتی سِتُرگ داشته و ایرانیان نقض هنجارهایِ خود در قلمرو عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به اشکال مختلف به آن واکنش نشان داده‌اند.
عفاف و حجاب همواره برای ایران و ایرانی حائز اهمیت بوده و  امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب حکیمانه توصیه شده است.
از طرفی نقضِ ارزش‌هایِ ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است. به همین سبب فرماندهی انتظامی ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش‌هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد، برابر قانون با جدیت برخورد خواهد کرد. از این افراد انتظار می‌رود ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند.»
آغاز برخوردها در استان ها
فرماندهی انتظامی استان اصفهان   در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از یکایک شما به سبب رعایت ارزش‌ها و موازین دینی و اخلاقی جامعه، به اطلاع می‌رساند که در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه ۲۵فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال خواهدشد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است، به همین سبب، از همه شهروندان، به ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آنگونه که شایسته است رعایت کنند.
در ادامه تاکید شده است: پلیس با اطمینان از رعایت موازین اخلاقی و حریم عفاف توسط شهروندان، یادآور می‌شود که ناگزیر، براساس وظایف خویش، با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌شود.

درباره ی سپهر5

سلام دوست مهربان ، ما آماده دریافت نظرات و راهنمایی های شما در مورد وب سایت پنج آسمان هستیم. روزنامه اطلاعات در خدمت مردم.

مطلب پیشنهادی

نشست خبری استاندار اصفهان

اجرای 25 برنامه برای جلوگیری فرونشست زمین در اصفهان

استاندار اصفهان با بیان این که آبخوان حوضه آبریز زاینده رود با کسری قابل توجهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *